Vyhledávání


Kontakt

KMČ (Kdo má čas - Když máme čas)

Telefon

E-mail: nase.kmc@seznam.cz

Archiv příspěvků na stránkách

Našim uživatelům

Tyto stránky byly vytvořeny jako protipól oficiálních stránek našeho seskupení. Taktéž považuji za důležité nabídnout i jiný pohled na minulost, současnot, či budoucnost, naší bandy, přičemž uznávám, že je to názor můj - subjektivní, a že může být i nesprávný. Stejně tak bude možné se na nás prostřednictvím těchto stránek obrátit s dotazy, přáními, ... (nadávky a urážky, prosím, sem netahejme). Děkuji též za pochopení pro nedokonalost tohoto projektu, neboť úkolu se ujala osoba se slabým povědomím o výpočetní technice a věcech s tím souvisejících.

 

Kdo má čas/Když máme čas = volné hudební uskupení

 
 

Informace o nás

Aneb - jak to vidím já. Tato kapitola z historie," jak to všechno vlastně začalo aneb skutečný zakladatel neexistuje," může být protipólem názoru těch, kteří dokázali odhadnout, a hlavně - využít a rozvinout  "muzikantský potenciál" dosud již "jinými nashromážděných muzikantských matadorů i začínajících nadšenců".A stejně tak protipólem těch, kdo by se považovali za zakládající členy, ač se na scéně objevili až po roce 2004. Nicméně většina se dnes již přiklání k názoru, že došlo k samovolné evoluci díky náhodným a opakujícím se setkáním při společné hudební produkci. Proto tvrdím, že duchovní otcové/matky de facto usnadnili jen napsání závěrečné stránky poslední kapitoly vícedílného románu. Jednoduše řečeno - vše začalo naprosto nenápadně, když residuum bývalé "skupiny", která se scházela jen sporadicky,začalo na svých nepravidelně se konajících akcích akceptovat i nové přírůstky (hudebníků/muzikantů není přece nikdy dost). To Tonda Malcher (hudební srdcař), který vždy všechny svolával, upozorňoval na konání, ... krom svých "starých pravověrných" jako Jirka B., Pepa Zigi, Mirek V., Domin, začal zvát i ostatní (mně se této cti dostávalo od roku 1999). Pozvaní zas občas přivedli další známé... Tak se jednoho dne na scéně objevil i (táta)Vašek (ze kterého byli všichni paf - a jsme vlastně až dodnes-nicméně -tady je jedna výjimka - jeho první účast domluvila máma Lída, které bylo jasné, že táta bez muziky nevydrží a Tondu znala...) Postupně došla řada na Laďu, Harrycka, Zbyňu. Aleše... ( v té době chodili Buck, Vendy, Johny, ...) . Akce se postupně začaly pořádat pravidelně a dle určitého systému (tátovi dalo hodně práce nás o tom přesvědčit, že Laďo?). Do popředí se začala prosazovat hudební kvalita a forma "zábavného hraní" se zcela vypařila. S nimi ti, kterým tento trend nevyhovoval. Proto asi postupně došlo i ke "změně lokálu" (ze Základny - původně Na růžku, následně Country klub, s hrůzostrašnými akustickými podmínkami ke Kopincům, kde jsem se vlastně s bandou kolem Tondy setkal poprvé (viz výše). Skutečně novodobá historie se tak postupně začala psát po roce 2005, kdy Táta Vašek konečně prosadil pravidelné hraní á 14 dnů a hudební i pěvecký projev začaly nabývat stále více estetický a kvalitnější tvar. Postupně se začaly objevovat i další nástroje, a další lidé, když někteří se vzdali sami a jiným to bylo nepřímo, přímo, či jinak, naznačeno. Ať už skutečným důvodem bylo cokoli, je nutné si říci, že ani v hudbě nemůže fungovat demokracie, a že musí být jen jedna uznávaná autorita, která naznačí optimální formu výsledku. Jakékoli dohady, nedejbože uprostřed rozehrané a nedohrané písničky, jsou prostě nepřípustné. Takže - i když začátky seskupení, které se kdysi bránilo označení kapela (poprvé jsem označení KMČ použil na akci, kde ani nebyla většina "tehdejší sestavy" - podotýkám, že označení Kdo má čas, není jen z mé hlavy, a že já k tomu jen dodal variantu druhou - Když máme čas) se postupně za kapelu/skupinu začalo považovat/označovat. Pravda - bylo to už v době, kdy se z nás stali de facto šumaři, neb už jsem občas hráli "za párek a pivo". Ať už tedy se za "tvůrce/tvůrkyni" kapely KMČ považuje kdokoli, dle tvrzení sám nejsi nic, je daleko přesnější aplikovat pojem samooplodnění - co by kdo mohl tvořit, kdyby neměl po ruce lidičky, schopný a ochotný hrát v daném prostředí, s danými osobami, za daných podmínek, ... A tak je skutečným a faktickým zakladatelem každý, kdo do "vlaku nastoupil" a "cestuje jím" i nadále. Je to o jakémsi přirozeném vývoji (ne-li zákonitém vývoji), kde najít ten skutečný okamžik zrodu je nemožné - to jsou ty multifaktoriální záležitosti. Nejde vždy najít spojení jedna příčina-jeden následek. (takže - všichni ti, co se považujete za skutečné zakladatele kapely - moc se omlouvám, ale tvrdím, že skutečný a pravověrný zakladatel v jedné osobě (i 2, 3) neexistuje). Jestli tím utrpělo něčí ego, či jen pocit, že po sobě zanechal nesmazatelnou stopu, buďtě v klidu - buďme všichni rádi, že jsme se mohli na něčem takovém, byť i jen tou milióntou kapkou do sudu během jeho přetečení, podílet. Hlavně, že i nadále prioritou zůstává hraní pro vlastní potěšení (má to i jiné důvody - dokud si vás někdo "nenajme se vším všudy", můžete hrát to, co chcete vy samotní). Kvalitativní vývoj však je vskutku za tu dobu společného hraní zjevný - naučili jsme se, mimo jiné, poslouchat ostatní, tolerovat je, uznávat je, pokoušet se o vícehlasný zpěv, a hrát i to, co člověku až tak nesedí, ale - na prvním místě je ta parta, kde se člověk nemusí přetvařovat, nemusí si na nic hrát (ať už na něco hraje nebo ne), pokecá se, zazpívá se, ... Hlavní zásada je ale neměnná - hlavně do toho netahat prachy a nezačít hrát za peníze. Tak je možné, že téměř celá banda dokáže společně vyrazit i na týden na vodu, nepohádat se tam a ještě si užít zábavu. Doufejme, že nám to vydrží ještě dlouho, i když uznávám, že je to takový malý velký zázrak v dnešním světě.

 
 

Historie? projektu

Problémy a průšvihy už tu byly

Jen pro ukázku připojuji to, co jsem vytvořil již v loňském roce a dosud nepoužil. Předkládám bez tiskových a jiných úprav

 

O tom, jak zvířátka pracně zakládala a pak rychle rozpouštěla lesní kapelu,

aneb pojednání o největších nepřítelích kolektivního počínání

 

(Tato veršovaná bajka nemá žádný reálný základ ve skutečných událostech a skutečných osobách. Jakákoli případná podobnost je tedy čistě náhodná)

Jak už to tak život nese,

bavit se chtějí i zvířátka v lese,

když vše uděláno mají,

nestačí, že si jen povídají.


 

Po tanci a zpěvu touží,

námahou se jim i tlamičky dlouží,

ale naštěstí je tu jeden jezevec starý.

Co na tom, že miluje hlavně pivo, hospody a bary?


 

Dokáže své známé poshánět,

aby se mohlo tancovat, hrát a pět.

Je tu však jedna skutečnost hrozná -

sotva si dvě-tři piva dá hranou skladbu sotva kdo pozná.


 

Však chodí štěstí dokola

a občas sedne na vola

(v tomto případě na jezevce,

ale vždy to nejde takhle lehce)


 

Postupně objevili se další milci hudby,

schopní naplnit muzikymilovných zvířátek tužby.

Též nastal okamžik kýžený

a jezevec zmizel ze scény.


 

Tak scházel se zvířátek ten přímo nejlepší vývar,

ale bylo tu jaksi moc a moc kytar -

vlk, medvěd, ježek, bobr, mýval někdy taky,

a další lišáci, zajíc i krtek přicházeli působit na diváky...


 

Veverčák pro množství práce

nemá už čas na nás, foukačky a na legrace,

jelen zas s basou

dojíždí za jinou chasou...


 

Ještěže medvěd moudrý má to v hlavě své i paži

takže zavčasu vždy extrémisty spraží,

a bobr pro pestrosti krásu

v dalším nástroji hledá spásu.


 

Nakonec i stará medvědice úkol dostává

a na valše si mládí své a rytmy přehrává.

Stále však chybí rytmická sekce,

ale ježčici snaživé s tím nikdo pomoci nechce.
 


 

Namísto toho se žabomyší války konají,

že to tak v originále přece nehrají...

Jako důkaz má sloužit moderní MP3 technika -

ještěže bobrovi a dalším to nic neříká.


 

I když zajíc, ježek, krtek, bobr, ba i lišáci neparketové kusy hrají,

pomalu různé nešvary sem pronikají -

medvědice, bez ohledu na dohodu a vychování

i v místech kde se hraje vesele si bání,


 

vlk zpravidla ochotně za všechny zpívá,

medvědice pro pořádek do zpěvníku se dívá...

Všichni si na pohodlnost zvykají

a jen to nejnutnější dělají.


 

Jak už výše stojí psáno,

zpravidla dle výběru medvědice, vlka, či medvěda je hráno.

Nikomu nechce se zaběhlé pořádky měnit,

i když při některých kusech by chtěli někteří spíše zuby cenit.


 

Do toho lišáci chtějí elektronické hraní -

ale to je zkoušení, ladění a přesouvání -

a než se začne hrát,

stihne se s tou technikou něco veselého stát...


 

Nikdo nic neříká a dál se hraje,

jenže tak jako i víno postupně zraje,

hudební těleso se v jádře pomaličku kazí.

A což když si vytknou něco ti živočichové drazí?


 

Jasně – když se potkají rozdílné světy,

z úst vypadnou i neobvyklé věty,

a za bezohledníka, sobce, či rebela

označí druhé to zvíře, které nic jiného nedělá.


 

Proto se vybral bobr za moudrou sovou,

a po rozhovoru spolu předpoklady a možné nápravy snovou.

Bobr preferuje řešení,

ať že se nejprve medvědice pozmění.


 

A zda prý by nestačila rána,

která všem bude správně nahlodaným stromem dána?

Ale to prý by musela být pecka jako hrom-

takový prý v celém lese není strom.


 

Ani proti obecným nepěkným vlastnostem zvířátek se náprava nalézt nedá,

uteklo pondělí, úterý i středa,

bobr pravidelně na porady chodí

tak, jak se to sově moudré hodí.


 

Ve čtvrtek praví sova zvesela:

„Aby se obyklým způsobem nezničila vaše kapela,

protože osobnosti zvířátek nezměníš,

to raději kapelu ihned rozpusťte spíš“.


 

Dobré věci neskončí kvůli

touze po pořádku, spravedlnosti a rovnoprávnosti v půli -

to jen sobeckost, pohodlnost, neochota a intolerance

spolu s touhou vyniknout jen dokončí nabídnuté likvidační šance.


 

A to se hodí asi i na lidí,

kteří trám v oku vlastním nevidí,

ale třísku v oku přítele

kritizují v jeho nepřítomnosti klidně tři neděle.